Dziś, 6 września, startuje ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”. Prezes Urzędu Tomasz Chróstny ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych. Zanim zdecydujesz ― policz i nie przelicz się!
Ryzyko wiąże się z każdą inwestycją. Jest tym większe, im wyższego oczekujesz zysku oraz im mniej przemyślane podejmujesz decyzje. Aby zwrócić uwagę społeczeństwa i zwiększyć świadomość na ten temat, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zainicjował kampanię pod nazwą „Policz i nie przelicz się!”, która rozpoczyna się dziś. Ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozsądne decyzje finansowe.
― Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza skłania konsumentów do zwiększonej aktywności inwestycyjnej. Niskie stopy procentowe zachęcają do zakupu nieruchomości na kredyt, a także do lokowania środków w akcje, obligacje korporacyjne, fundusze inwestycyjne czy inwestycje wysokiego ryzyka, np. kryptoaktywa. Tego typu decyzjom finansowym i inwestycyjnym towarzyszą bardzo realne ryzyka, o których jako konsumenci potrafimy zapominać, w szczególności gdy jesteśmy kuszeni rzekomo atrakcyjnymi ofertami. Stąd hasło kampanii ― „Policz i nie przelicz się!”(…) ― wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Więcej na temat kampanii znajdziesz na stronie uokik.gov.pl