Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://finanse.uokik.gov.pl/.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- niektóre z opublikowanych filmów nie posiadają napisów dla osób z niepełnosprawnościami;
- niektóre elementy mogą mieć nieodpowiedni kontrast;
- może brakować tekstów alternatywnych do niektórych obrazów.
Treści nieobjęte przepisami
- treści od innych podmiotów, które nie zostały przez UOKiK wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji UOKiK nie jest uprawniony,
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r.,
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane przed 23 września 2018 r.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- data sporządzenia deklaracji: ,
- data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o narzędzie Wave.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Koordynatorem ds. dostępności w UOKiK jest Artur Gluziński, adres poczty elektronicznej: artur.gluzinski@uokik.gov.pl, numer telefonu: 22 55 60 157.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasza Nastulaka — mejlowo webmaster@uokik.gov.pl lub telefonicznie 22 55 60 196.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Artur Gluziński — Koordynator ds. dostępności,
- Adres: plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
- mejl: artur.gluzinski@uokik.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów — plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
- Wejście do Centrum Konferencyjnego, Kancelarii i Punktu Kontaktowego ADR usytuowane jest od strony placu Powstańców Warszawy 1, oznaczone „wejście A” (bliżej ulicy Boduena),
- Wejście od łącznika między placem Powstańców Warszawa a ulicą Sienkiewicza, oznaczone są na drzwiach wejściowych: „wejście dla pracowników” (do wejścia prowadzą schody).
Podjazd dla wózków inwalidzkich znajduje się od strony ulicy Moniuszki.
Na wyposażeniu Urzędu znajduje się schodołaz, który umożliwia łatwe i bezpieczne pokonanie schodów na wózkach inwalidzkich.
Dla osób na wózkach inwalidzkich od wejścia do Centrum Konferencyjnego, Kancelarii i Punktu Kontaktowego ADR dostępny jest korytarz, pomieszczenia na parterze, w tym toaleta dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dźwigi osobowe wyposażone są w system informacji głosowej, gdzie na panelu sterowania znajdują się przyciski z alfabetem Braille’a.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące lub słabosłyszące mają zapewnioną pomoc w kontakcie z Urzędem za pomocą tłumacza języka migowego on-line.